Internetové obchody
INTERNETOVÉ OBCHODY
Nazývá se též jako E-shop. Je to Internetová aplikace, která se používá buď na B2B mezi obchodníkem a obchodníkem nebo na B2C mezi obchodníkem a zákazníkem. Slouží k nákupu zboží po Internetu. Dokáže spolupracovat s různými softwary jako jsou účetnické, ekonomické a další.
V České republice existuje mnoho internetových obchodů. Dle výzkumu Google v roce 2007-2008 na Internetu nakoupilo 94% lidí. Nakupovali hlavně oblečení, různá počítačová zařízení, kosmetiku a parfémy. Češi jsou proslulí hlavně nákupy zájezdů a letenek po Internetu.
Historie
E-shopy vznikly v USA v 90. letech 20. století. Předčily i kamenné obchody nebo nákupní centra. Největší vzrůst se zaznamenal v roce 2000, kdy se podstatně rozšířil.
Funkce Internetového obchodu
Slouží k vyhledávání zboží, aniž bychom museli odejít z domu. Je to snadnější výběr přímo z katalogů, kde je všechno zboží i s cenami. Katalogy obsahují také detailní informace o zboží. Mezi obchodníky probíhá konkurence, to má za výsledek nižší ceny a konkurenční boj. Dodávka zboží je také většinou do pár dní. Nevýhodou je, že si zboží nemůžeme vyzkoušet nebo prohlédnout na vlastní oči a zjistit stav zboží.
Zdroj: www.kht.tul.cz/bcs/projects/BP.pd
cs.wikipedia.org/wiki/Internetový_obchod
www.enjoyshop.cz/historie.php